Aké sú výkony motorov Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy v F1?

Skutočný výkon motorov F1 je pre jednotlivé tímy naozaj dobre stráženým tajomstvom. Navyše, nie je vždy rovnaký – kolíše v závislosti od toho, či sa auto nachádza v režime tréningových jázd, kvalifikácie alebo náročných pretekov. Čo povedať do toho má aj plánovaná životnosť a opotrebenie.

Nemecký Auto-motor-und-sport napriek tomu odhaduje, že Mercedes od začiatku tzv. hybridnej éry 1,6-litrových šesťvalcov v roku 2014 našiel až 109 koní navyše. Ak bude ich tempo pokračovať rovnako svižne aj naďalej, už v nadchádzajúcej sezóne by mali pokoriť magických 1000 koní.

Odkiaľ vlastne tieto údaje pochádzajú? Portálu ich poskytol jeden z výrobcov na základe odhadov založených na GPS dátach, polohe formulí a rýchlostiach v jednotlivých úsekoch trate.

Podľa pravidiel sa k výkonu z motorov pridáva aj 163 koní z elektrického ústrojenstva. Teoreticky. Prax však ukazuje, že rekuperátory energie MGU-H a MGU-K vyrábajú viac elektriny, než dokážu batérie v autách udržať. Minimálne v prípade Mercedesu teda tento výkon smeruje priamo na kolesá počas celého kola.

Odhalené údaje hovoria, že celá pohonná jednotka Mercedesu disponuje výkonom 949 koní, Ferrari by malo mať 934 koní, Renault 907 koní a Honda ku koncu roka 2017 odhadom 881 koní (v úvode sezóny to bolo len 860 k).

Maximálny výkon je využiteľný najmä v tretej časti kvalifikácie, kde majstrovský tím zvykol „povoliť opraty“ a zväčša získať pole-position. V pretekoch sa do popredia dostáva schopnosť energiu rekuperovať a pracovať so spoľahlivosťou, kde najmä Honda značne strácala.