S novým logom Formuly 1 majú problém právnici 3M

Po posledných pretekoch v Abú Dhabi predstavili noví majitelia seriálu F1 aj nové logo. To bolo pôvodne prijaté s rozpakmi, no už po niekoľkých týždňoch viacerí novinári, odborná verejnosť i fanúšikovia uznali, že pôjde zrejme len o vec zvyku. Navyše sa zdá, že logotyp „dvoch formulí blížiacich sa k cieľovej čiare“ bude doplnený aj textom „Formula 1“. Ten všetko opticky ešte viac vyváži.

Práve takto tvarované písmeno F však bolo podľa spoločnosti 3M súčasťou ich ochrannej známky na kompresné bandáže Futuro už vo februári 2017.

F1 and 3M logos

3M možno poznáte aj ako výrobcu nálepiek či známych post-it papierikov na poznámky, ktorými máte oblepený svoj monitor alebo chladničku.

Tvorca nového loga Formuly 1 Andrew Crombie upozornil na rozdielne použitie farieb a tvrdí, že nemôže byť pochýb o jednoznačnom a na prvý pohľad jasne odlišne vymedzenom použití oboch značiek.

Podobný názor má aj bývalý šéf marketingovej spoločnosti BrandAsia Joseph Baladi, ktorý tvrdí, že logá sú „jasne podobné“, ale môžu existovať súčastne, keďže budú reprezentovať veľmi odlišné odvetvia.

Posledné slovo môžu mať právnici, prípadne súd alebo určitá forma finančného vyrovnania oboch spoločností. Až najbližšie týždne ukážu, o ako veľký problém pre Liberty Media vlastne ide. Sezóna 2018 sa blíži a s ňou aj séria tzv. merchandisingu, darčekov a spomienkových predmetov s novým logom Formuly 1.