Race Recap – VC Veľkej Británie (Silverstone 2017)

1. Mercedes Lewis Hamilton (P1) urobil všetko čo mal. Naplno a bez chybičky využil výborne pripravený Mercedes a nedal nikomu priestor na ďalšiu kritiku za (stále si myslíme že trestuhodné) odignorovanie propagačného podujatia F1Live v Londýne. Bolo však pekné vidieť, že sa s domácimi fans snažil interagovať čo najviac. Jeho hosťom bol aj 18-ročný Billy Monger, ktorý po nehode v F4 prišiel o obe nohy.

Hamilton and Billy Monger

Valtteri Bottas (P2) predviedol opäť výborné preteky. Za štart z nevýhodnej deviatej priečky nemohol, zbrzdila ho penalizácia za výmenu prevodovky. V Baku po hodinách predviedol parádnu stíhačku a na cieľovej rovinke vybojoval 2. miesto za RedBullom, v Rakúsku vyhral, teraz sa predral na 2. miesto. Ak zostane mimo problémov (najmä technických), stabilné výkony ho môžu vyniesť do boja o titul medzi Vettela a Hamiltona.

2. Ferrari – Čo mohlo Ferrari urobiť lepšie? Kimi Raikkonen (P3) mal šancu len ak by vyhral súboj o prvú zákrutu. Tam neuspel, no vďaka širším lakťom pred seba v úvodných metroch nepustil ani Vettela. Na druhej priečke jazdil konečne veľmi dobre, až na sériu pár kôl v strede pretekov konštantne rýchlejšie než tímový kolega. Možno by ho letiaci Bottas v závere predbehol na trati, možno nie a skončil by druhý. Prišiel problém s pneumatikou, no nechápeme, prečo bol Fín na pódiu až taký smutný. Boxy boli našťastie veľmi blízko a tretia priečka je takmer to najlepšie, čo mohol dosiahnuť (ak predpokladáme, že by ho Bottas v závere „dal“ tak či tak).

Sebastian Vettel (P7) dnes nemal svoj deň. Na štarte sa pred neho dostal Verstappen a kým ho dokázal zdolať vďaka undercut-u v boxoch, konkurenti už boli ďaleko. Ferrari našťastie vďaka dorážajúcemu Ricciardovi nedostalo možnosť znova zneužiť Raikkonena a pozície vymeniť. Aj Vettela odstavila pneumatika. Vzduch na rozdiel od Kimiho zmizol v polovici kola a do boxov bolo veľmi ďaleko.

Nemyslíme, že za problémy možno viniť Pirelli. Naopak, kým v minulosti prichádzalo k nebezpečným explóziám, teraz sa časť zjazdeného behúňa, ktorý problémy signalizoval dlho dopredu, len postupne oddelila. Vettel si navyše za problém môže takmer výhradne sám, keď v súboji s Bottasom masívne prebrzdil.

3. RedBull – Tím sa v poslednom čase potýka s načakanými technickými problémami. Max Verstappen (P4) však konečne dokončil a Daniel Ricciardo (P5) si smolu vyžral ešte v kvalifikácii. V pretekoch auto vydržalo, Max ukázal svoje umenie v prvých kolách a v ostrom súboji s Vettelom. Daniel si cestu hore zbytočne sťažil výletom mimo trať, no odvtedy bol bezchybný a obaja predviedli prakticky maximum, ktoré mohli.

4. Renault – Pozorujeme postupný nárast formy. Nico Hulkenberg (P6) bol v kvalifikácii senzačne piaty a v pretekoch, kde zostal mimo problémov, vybojoval veľa bodov. Renault mu ponúkol novú podlahu a veľa aerodynamických vylepšení.

Jolyon Palmer (nedokončil) je stále jednoznačne najslabším článkom poľa a Kubica čaká na príležitosť. Technické problémy mu nepomohli, ale nebolo by to vlastne jedno? V Maďarsku už bude aktualizovaná podlaha pripravená aj pre neho. Meč padá čoraz nižšie…

5. Force India – Pochybný šéf tímu sa prišiel pozrieť na solídny výkon Sebastiana Ocona (P8) a Sergio Pereza (P9). Obaja (keď sa práve navzájom nezostrelia) vždy končia prakticky vedľa seba. Force India poctivo zbiera body, hoci na útok vyššie na RedBull to nevyzerá. Možno by si mali začať robiť starosti s tempom Renaultu.

6. Williams – A určite by si mal robiť starosti Williams s tempom vlastným. Odpornú kvalifikáciu z Rakúska, kedy aj Felippe Massa (P10) aj Lance Stroll (P16) vypadli hneď v Q1 dokázali zvrátiť a bodovať oboma vozmi. V Británii sa už body, teda vlastne chudobný jeden bod ušiel iba veteránovi.

Stroll aspoň zbiera skúsenosti pravidelne vidí šachovnicovú vlajku (Ahoj, Jolyon!). Že však má problémy so sebadôverou a istotou v aute dokazuje aj taká maličkosť, že počas proma v Londýne ako jediný nevedel 180° otočku pod námestím prejsť šmykom a na jeden „rajd“ volantu. Snáď aby to (zase) nerozbil…

7. McLaren dostal novú verziu pohonnej jednotky Honda a drobnučné zrýchlenie predsa len vidno. Alonso dokonca vyhral prvú časť kvalifikácie, keď mu vyššiel tip na suché pneumatiky. V pretekoch to však už Stoffelovi Vandoornovi (P11) na body nestačilo a u Fernanda Alonsa (nedokončil) sa (nový!) agregát zasa rosypal.

8. Haas – Kevin Magnussen (P12) zaujal nechceným pripletením sa do predstavenia oboch Toro Rosso, Romain Grosjean (P13) sťažnosťami na dominantného Hamiltona za blokovanie ešte v sobotu. A v nedeľu výletom mimo trať po kontakte so Sauberom. Inak Američania prakticky neboli v záberoch kamier.

9. Sauber – Marcus Ericsson (P14) a Pascal Wehrlein (P17) ukázali drobný interný minisúboj koleso na kolese, miesta ale očividne zostalo dostatok. Sauber na viac aktuálne nemá.

10. Toro Rosso – Carlos Sainz Jr. (nedokončil) je netrpezlivým a horúcim kandidátom na lepšiu sedačku. Hovorí sa, že by už čoskoro mohol sedieť v Renaulte. Daniil Kvyat (P15) je horúcim kandidátom na vykopnutie smer uránové bane na Sibíri. Opäť sa zaplietol do incidentu v prvom kole. Tentoraz trestuhodne (znova) s týmovým kolegom.

Pred kamerami potom bľabotal čosi o tom, že jazdec vedľa neho musí počítať s tým, že do niekoho vrazí. Súhlasíme a pri každom ďalšom Daniilovom predstavení hľadáme dôvody, prečo ešte sedí tam, kde sedí.