Race Recap – VC Malajzie (Kuala Lumpur Bay 2017)

Ako sa jednotlivým tímom darilo počas VC Malajzie? Poďme si všetky výkony rozobrať jeden po druhom, vrátane videí a množstva fotografií.

1. RedBull – Max Verstappen (P1), Daniel Ricciardo (P3)
No konečne! Max Verstappen sa dokázal vyhnúť všetkým technickým problémom a kontaktom v prvom kole pretekov. Hneď z toho bol parádny výsledok. A vďaka prekvapivej forme Red Bullu dokonca víťazstvo. Už v minulom Race Recap-e zo Singapuru sme písali, že plechovky tento rok niečo určite vyhrajú. Netušili sme, že to bude pravda už o 14 dní neskôr.

Verstappen si po pár kolách dokázal poradiť s Hamiltonom priamo na trati, neskôr už len kontroloval svoje tempo a šetril pneumatiky. Jeho austrálsky tímový kolega sa na druhé miesto nedostal, ale aj posledný stupienok na pódiu mu určite spravil radosť. V závere odrazil jeden symbolický útok Vettela, no jeho P3 nikdy výraznejšie ohrozená nebola.

2. Mercedes – Lewis Hamilton (P2), Valtteri Bottas (P5)
Mercedes má k titulu čoraz bližšie a Hamilton na čele šampionátu čoraz väčší náskok. V posledných dvoch Veľkých Cenách je to však skôr vďaka šťastiu a problémom súperov. V Singapure mali strieborní katastrofálnu kvalifikáciu, no cestu k víťazstvu im otvorila obrovská nehoda prvých troch v prvom kole. Tu strácali zhruba pol sekundy na Red Bull a 0,8 sekundy na Ferrari. Lenže Raikkonen ani neodštartoval a Vettel to pred Hamiltona už nestihol.

Tímu na čele s Toto Wolfom postaćí vyhnúť sa technickým problémom, no aj tak by mali trochu pridať. Hamilton dokáže vždy predviesť perfektnú kvalifikáciu, ale Bottas ukazuje, kde je momentálne ich reálne tempo. Až za Ferrari a možno aj za Red Bullom. Ak to chvíľu vyzeralo, že Valtteri dokáže držať krok… už nevyzerá.

3. Ferrari Sebastian Vettel (P4), Kimi Raikkonen (DNF)
Ferrari zažilo dva skutočne čierne víkendy. V Singapure sa obaja odstrelili viac-menej vlastnou vinou, v Malajzii si zas nedali pozor na technické problémy a Sebastian Vettel musel štartovať s posledného dvadsiateho miesta. A aby toho nebolo málo, Kimi Raikkonen (ktorý mohol vďaka tempu Ferrari konečne niečo vyhrať), bol zo štartového roštu odtlačený len niekoľko minút pred zhasnutím červených svetiel.

Vettel predviedol parádnu stíhaciu jazdu. Nebolo to prvýkrát v jeho kariére. Je dobré vidieť, že Ferrari funguje aj v špinavom vzduchu a s predbiehaním nemá (na rozdiel od Mercedesu?) problémy. Na Ricciarda to už v závere nestačilo, podľa vyjadrení tímu za to mohla privysoká spotreba paliva. Sebastian ho na konci musel šetriť, keďže išiel celý čas naplno a nepomohol mu ani žiadny výjazd Safety Caru.

Vettel sa nevyhol kolízii po prejazde cieľom. Komisári za kontakt so Strollom netrestali nikoho, no paradoxne môže tím z Maranella od titulu opäť vzdialiť. Nie je totiž jasné, či pri odtrhnutí zadnej nápravy nedošlo aj k poškodeniu prevodovky. To by na Suzuke znamenalo penalizáciu 5 miest na štarte…

4. Force India – Sergio Perez (P6), Sebastian Ocon (P10)
Perez sa celý víkend potýkal so zdravotnými problémami, ale na jeho výkonoch sa to očividne neodrazilo. Výborne odštartoval a na šiestej priečke bol prakticky už v prvom kole.

Ocon mal väčšie ťažkosti. Dostal sa do sendviča medzi tímového kolegu Pereza a Felipe Massu, v ktorom si poškodil predné krídlo. Tím sa ho rozhodol nevymeniť. Sebastian následne kolidoval aj so Sainzom a dokonca skončil v hodinách. Kvôli tomu sa prepadol za oba Williamsy, kedže sa autu príliš nechcelo zaradiť prvý rýchlostný stupeň.

Každopádne, priniesol aspoň jeden bod a naďalej platí, že dokončil všetky preteky v sezóne. Takúto bilanciu má už len Hamilton.

5. McLaren – Stoffel Vandoorne (P7), Fernando Alonso (P11)
Stoffel začína pravidelne porážať Fernanda Alonsa? Minimálne má už v šampionáte o tri body viac ako Španiel. Zdá sa, že McLaren začína pridávať. Respektíve Honda. Predpokladáme, že do konca sezóny v tabuľke predbehnú Haas. Len aby bolo rozhodnutie začať pekne odznova s Renaultom to správne, a tempo Toro Rosso-Hondy všetkých poriadne neprekvapilo.

6. Williams – Lance Stroll (P8), Felipe Massa (P9)
Svojho kolegu pravidelne poráža aj Lance Stroll. Aj keď len o jednu pozíciu. Pekne sa vyhrabal z problémov a kritiky, ktorá sa na neho vznášala na začiatku roka. Hoci si niekto môže myslieť, že záverečný kontakt s Vettelom je jeho vina.

Williams je trochu prekvapivo späť na bodoch, s obidvomi autami.

7. Haas – Kevin Magnussen (P12), Romain Grosjean (P13)
Haas podľa dostupných informácií už zastavil vývoj tohtoročného auta a sústredí sa na budúcu sezónu. V Malaizii ešte stihol preskočiť k novému dodávateľovi bŕzd, ktorý by mal pomôcť s vlečúcimi sa problémami. Grosjean sľubuje, že v Japonsku budú o niečo vyššie. Tak uvidíme.

Magnussen sa čoraz častejšie objavuje v tvrdých súbojoch kolo na kolo. Sťažoval si Hulkenberg a najnovšie aj Fernando Alonso. Kolízia však zatiaľ nikdy nebola tak veľká, aby Magnussena z pretekov odstavila. Za nás zatiaľ v poriadku…

8. Toro Rosso – Pierre Gasly (P14), Carlos Sainz Jr. (DNF)
Toro Rosso sa konečne zbavilo Danila Kvyata, ktorý si tak do svojho životopisu môže zapísať druhý vyhadzov v kariére. Od Gaslyho sa čaká naozaj veľa. V kvalifikácii skončil len o priečku za Sainzom, vďaka technickým problémom na aute číslo jeden dokonca dojazdil ako úspešnejší.

Budeme zvedavý, či Sainza v niektorom zo zostávajúcich podujatí dokáže preskočiť aj priamo na trati.

9. Renault – Jolyon Palmer (P15), Nico Hulkenberg (P16),
Renault sa opäť potýkal s technickými problémami. Teda najmä na aute Nica Hulkenberga. Palmer sa dvakrát roztočil vlastnou vinou. S nimi a Williamsom je to ako na húpačke. Raz bodujú obe autá, o dva týždne neskôr obe skončia mimo bodov…

10. Sauber –  Pascal Wehrlein (P17), Marcus Ericsson (P18) 
Pascala sme v pretekoch videli až v momente, kedy poskytol taxík Sebastianovi Vettelovi. Sauber je beznádejne posledný. Je to nové Minardi či HRT. Budúci rok by to malo byť o niečo lepšie, tím totiž dostane aktuálnu generáciu motorov.