Race Recap – VC Talianska (Monza 2017)

Ako sa jednotlivým tímom darilo na Monze počas VC Talianska? Poďme si všetky výkony rozobrať jeden po druhom, vrátane videí a množstva fotografí.

1. Mercedes – Lewis Hamilton (P1), Valtteri Bottas (P2)
Lewis opäť spravil všetko perfektne. V kvalifikácii porazil pilota za sebou (Verstappen) o viac než 1 sekundu, tímovému kolegovi (Bottas) naadelil viac než 2 sekundy. Dostal sa tiež do vedenia celého šampionátu pred Sebastiana Vettela a opäť vyzerá, že je v tej najlepšej forme. Dokáže Ferrari Vettel bez akejkoľvek zmysluplnej pomoci od Raikkonena ešte vyhrať titul? My si začíname myslieť, že nie…

Tempo Mercedesu bolo úžasné, Ferrari nakladali 0,680 sekundy na kolo. Bottas štartoval zo 4. miesta, ale rýchlo dokázal predbehnúť Ocona a Strolla, aby zabezpečil double pre svoj tím. Veľmi dobrá práca od už zrejme jasnej tímovej dvojky!

2. Ferrari Sebastian Vettel (P3), Kimi Raikkonen (P5)
Ferrari tentokrát vôbec nestíhalo, ale Vettel aj tak skončil tretí. Dobré limitovanie škôd a kontrola náskoku pred Ricciardom, ten bol na konci veľmi rýchly.

Raikkonen opäť nepresvedčil. Štartoval síce pred Vettelom, ale nedokázal predbehnúť žiadne z pomalších áut pred sebou (ani Ocona ani Strolla), potom sa prepadol za Vettela a porazil ho ešte aj Ricciardo, ktorý štartoval až šestnásty. A to vybrzdenie v prvej zatáćke ako v autoškole…

3. RedBull –  Daniel Ricciardo (P4), Max Verstappen (P10)
To vybrzdenie v prvej zákrute! Vettel bol už príliš ďaleko, ale predstavenie Austrálčana bolo opäť úžastné.

Tentokrát budeme kritizovať Maxa Verstappena. Áno, kontakt s Massom môžeme posúdiť ako pretekársky incident, no Max bol v rýchlejšom aute a ľahko mohol skončiť až na pódiu. V úvode nezmyselne riskoval, na trati, kde sa dá na dlhých rovinkách vďaka závetriu predbiehať jedna radosť. Mal byť oveľa opatrneší.

4. Force India – Sebastian Ocon (P6),  Sergio Perez (P9)
Tak ako Ocon. Štartoval z druhej priečky a on aj Stroll boli v prvom kole veľmi obozretní. Sebastian prekvapil (alebo vlastne ani nie) v mokrej kvalifikácii a priniesol tímu množstvo bodov. Opäť.

Perez aktuálne vyzerá byť pomalší, a hlavne s trochu narušenou sebadôverou v tíme. Ak by sme boli Ferrari alebo Mercedes a hľadali pilota pre rok 2019, siahli by sme radšej po Oconovi. Pri najbližších presunoch môže Perez odísť naprázdno.

5. Williams – Lance Stroll (P7), Felipe Massa (P8)
Super kvalifikácia of Lanca! Bol opatrný, ale presne tak musí jazdiť vo svojej prvej sezóne. Pre nás zrejme muž pretekov. V závere ale pritvrdil a odrazil útoky Massu a Pereza. Vtedy, keď to bolo potrebné.

Williams bol v Maďarsku slabučký, v spa pomalý a teraz sú zrazu obe autá na bodoch, pred Renaultom, Haasom aj Toro Rosso. Bojíme sa však, že je to iba výnimka vzťahujúca sa výhradne na Monzu.

6. Haas – Kevin Magnussen (P11), Romain Grosjean (P15)
Príliš sme ich nevideli. Obaja skončili mimo bodov. Vyzerá to, že motory Ferrari na rovinkách strácali maximálnu rýchlosť. Toro Rosso a aj samotné vzpínajúce sa kone z Maranella boli pomerne vzadu.

Grosjean bol jediný pilot, ktorý to dokázal rozbiť počas kvalifikácie a Helmut Marko jasne odkázal, že Red Bull o jeho služby nestojí.

7. Toro Rosso – Daniil Kvyat (P12), Carlos Sainz Jr. (P14)
Obaja pomalí. Môžno kvôli motorom Ferrari. Kvyat porazil Sainza, treba uznať, že v posledných pretekoch jazdí pomerne solídne. Už dlho do nikoho nenarazil, tak si možno dokáže zabezpečiť sedačku aj na ďalší rok.

Uvidíme partnerstvo Toro Rosso a Hondy? Potvrdenie by mohlo prísť už v najbližších dňoch.

8. Renault – Nico Hulkenberg (P13), Jolyon Palmer (DNF)
Renault bol prekvapivo pomalý. Netušíme prečo, motor Renault v Red Bulloch fungoval ukážkovo.

Palmer opäť odviedol dobrú prácu, bohužiaľ ho opäť odstavil nečakaný mechanický problém. Ale čo tá penalizácia za opustenie trate v súboji s Alonsom? Ide na vrub tímu, nie jazdca. To je jeho tímový inžinier slepý, alebo rádio nefunguje? Prečo mu neprikázali vrátiť

9. Sauber –  Pascal Wehrlein (P16), Marcus Ericsson (DNF) 
Pomalí. Pekný vnútrotímový súboj počas niekoľkých kôl. Ale nikoho to príliš nezaujíma.

10. McLaren – Fernando Alonso (DNF), Stoffel Vandoorne (DNF)
Ach… Zbavte sa tej Hondy, chlapci. A zachráňte Alonsa v F1 aj pre ďalší rok.

Ale ako vieme, Renault dokáže dodávať motory len pre tri tímy, preto McLaren a všetci fanúšikovia F1 potrebujú, aby sa Honda dohodla s Toro Rosso. Toto sa môže zdať ako nepravdepodobné, ale opak je pravdou. Red Bull už totiž nechce míňať peniaze na dva tímy súčastne (Red Bull aj Toro Rosso).